'Wij zijn er voor je, altijd!'
De uitvaartwereld kenmerkt zich door grijs en blauw, ingetogenheid en standaard zaken. Deels omdat er nu eenmaal regels zijn als ook, dat de (meeste) uitvaarten geen feestje zijn.
Snijders Uitvaartzorg wilde een geheel andere koers en al kun je de kleur niet zomaar gaan veranderen (stel dat we het zwarte van de dood vervangen door het rood van de liefde), qua inhoud van je boodschap kun je wél sterk onderscheidend zijn.
Wanneer alles wat je bedenkt daadwerkelijk zichtbaar wordt, kan het confronterend zijn. Op de fiets? Koffie drinken in de rouwauto? Een column in de krant? We maakten toen de afspraak, dat eigenaren Thomas en Jacqueline qua ideeën iedere keer door DasTof 'over de klif' zouden worden gegooid. Ze konden dan zelf aan de touwtjes trekken als het in hun beleving 'te ver' zou gaan.



Metamorfose in een stemmig jasje
Je kunt niet alles aan de vorm veranderen, dan pakken we toch de inhoud? We bouwden pijlers onder de campagne van het bedrijf, items die op verschillende manieren een aanzet konden geven om Snijders Uitvaartzorg bespreekbaar te maken.
De eigenaren Thomas en Jacqueline, communicatie met kinderen via Vogel Frans en een column genaamd 'Thomas Vertelt'. Ook de website onderging veranderingen. Een nieuwe opzet qua indeling die overzichtelijk is door een klein menu, scrolbare pagina's met korte inhoud en bóvenal grote platen.
Foto's kunnen immers heel veel woorden vervangen en spreken een taal die emoties oproept. Alles rondom overlijden en uitvaart gaat gepaard met gevoel. Wie de juiste taal spreekt, valt op.

Beeld en tekst in de juiste stemming
Hoe kleurrijk kun je jouw informatie delen, wanneer het gaat over begraven of cremeren?
Wij kozen voor een sterk persoonlijke benadering die ook écht persoonlijk is.
We interviewden ieder teamlid en toonden hun persoonlijke verhalen. De profielfoto's werden bewust gemaakt met een kleurrijke achtergrond en tja, paars is zomaar het nieuwe blauw.
Het zwarte van de dood
of rood van de liefde
Thomas Vertelt;
'De blikken verplaatsen en de koers verleggen'
Het is niet uniek dat uitvaartleiders vertellen over hun beroep en hetgeen ze meemaken. Het spreekt tot de verbeelding en ook dit alles gaat gepaard met gevoel en emotie. Immers, iedereen heeft wel een overlijden meegemaakt en gaat zich voorstellingen maken.
Wij kozen een andere weg, namelijk de uitvaartleider die een soort van 'wist u datjes' vertelt, vragen stelt of zelfs een andere wereld voor ogen heeft. Het zet aan tot denken én ... het valt op.
'Waarom cake bij de uitvaart?' 'Etiquette in de uitvaart' 'Statistisch gezien gaan we allemaal dood' 'Het zwarte van de dood vervangen door het rood van de liefde'
De blogs 'Thomas vertelt' werden tweewekelijks in de regionale krant en op socials geplaatst.

De potentie om te groeien
Een metamorfose vergt tijd en het voordeel daarvan is, dat wij als makers de eigenaren en het team heel goed leren kennen. Zelfs op zondag spraken we af, de dag dat er geen uitvaarten waren. Praten, bedenken, creëren en samen de veranderingen doorlopen.
De positieve feedback van team en klanten liet de plannen groeien en er werden nog vier andere websites gebouwd als prijsvechters in de regio.
Snijders Uitvaartzorg is van een strak gesneden maatpak naar een goed zittend jasje gegaan. Het past beter voelt prettiger, voor iedereen.

De teamfoto; een puzzel met 1000 stukjes
Een teamfoto van de uitvaartbranche, wie kent ze niet? Naast elkaar, zelfde kleding en liefst gelijke uitstraling. Altijd bereikbaar, ze staan voor je klaar en bel ze maar.
Wij stelden voor om meerdere ingrediënten op beeld te plaatsen. De tissues met logo, Vogel Frans, veel bloemen, de eigen rouwauto, koffie met broodjes, het uitvaartcentrum als decor én uiteraard de teamleden.
Een belevingspuzzel van 1000 stukjes, spannend om naar te kijken want er is veel te zien!
